تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۵۹۱ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۶۸۹ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c به عبارتی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۹۸۵ (بالاترین سطح ۳۰ مارس ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از نگاه تحلیل تکنیکال به باور ما این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است و در این موج ممکن است تا سطح ۵۳۷۳ ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی روند رنج و خنثی قیمت بین ۹ مارس و ۱۱ آوریل نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به عدم توانایی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۵۶۸۹ به نظر می رسد موج اصلاحی قیمت مس از سطح ۵۵۳۰ (پایین ترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۷) تکمیل شده باشد.

این موج برگشتی و اصلاحی در قالب موج d شکل گرفته است که با سطح مقاومت ۵۶۸۹ مواجه است و بعد از آن انتظار داریم در موج نزولی e قرار گیرد و به سوی سطح ۵۵۹۱ و پایین تر کاهش یابد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۸۹ موجب تقویت قیمت آن به سوی سطوح ۵۷۲۳ و ۵۷۴۹ می شود که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده اند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۹۳۰ را لمس کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین مشخص کرده است.

در چارت زیر موج کاهشی قیمت از سطح ۱۹۶۴ به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۱۸۹۵ (بالاترین سطح ۱۲ آوریل ۲۰۱۷) می باشد و هنوز از طرف شاخص های تحلیل تکنیکال آلومینیم آلیاژی، سیگنالی مبنی بر صعود در دست نیست و این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که یک الگوی فلت یا مسطح (Flat) را بوجود آورده است.

برای رصد قیمت و دریافت جهت روند آتی قیمت آلومینیم آلیاژی بایستی قیمت ۱۹۴۶ را به دقت بررسی کرد و از آنجایی که قیمت نتوانسته خود را بالای این سطح مقاومت و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۸۰ (بالاترین سطح ۵ آوریل) تثبیت کند احتمال کاهش قیمت آن تا سطح ۱۹۳۰ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

در چارت پایین سطح ۱۹۴۶ یک باند مقاومت مهم برای قیمت آلومینیم آلیاژی به حساب می آید و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۳۰ منجر به کاهش بیشتر قیمت آن به سطح ۱۹۲۳ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۴۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش به سطح ۱۹۵۵ دلار در هر تن می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن